We willen het liefst steeds vaker thuis sporten. Logisch ook, aangezien gezonde voeding en dus ook voldoende beweging essentieel zijn voor een gezonde levensstijl. Waar veel mensen het idee hebben dat je voor het thuis sporten een enorme investering moet doen, is dit absoluut niet het geval. Wist je dat je namelijk ook met je eigen gewicht al een hele hoop kunt doen? Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld push ups of het op en af lopen van de trap. Merk je na verloop van tijd dat je het toch wel wat makkelijk afgaat, dan kun je er altijd nog voor kiezen om dumbbells of andere gewichten aan te schaffen en daarmee de trainingen te verzwaren. Om je een idee te geven hoe je het beste thuis kunt gaan trainen, hebben we een aantal handige tips voor je.

Zorg voor een schema

Er is niets zo belangrijk als structuur. Dit geldt niet alleen voor je voeding, maar ook voor je training. Vooral wanneer je net begint is het belangrijk dat je een schema maakt, zodat je exact weet wanneer je welke spiergroepen met trainen. Je kunt je namelijk wel voorstellen dat het je motivatie niet ten goede komt wanneer het allemaal te vrijblijvend is. Dus plan voor jezelf gemiddeld zo’n 3 tot 5 dagen per week in waarbij je gaat trainen en houd je hier dan ook aan. Je zult na verloop van tijd merken dat het een stuk makkelijker wordt om dit ook daadwerkelijk vol te houden.

Zorg voor een aparte ruimte

Wanneer je serieus wilt sporten, is het belangrijk dat je niet wordt afgeleid. Je doet er daarom dus ook goed aan om voor jezelf een aparte ruimte te gebruiken, waar je ongestoord je gang kunt gaan. Dit hoeft absoluut geen grote ruimte te zijn en kan dus ook prima je slaapkamer zijn. De meeste sportattributen kunnen immers naderhand eenvoudig en snel worden opgeborgen. Wel is het aan te raden om te kiezen voor een ruimte waar je ook de plek hebt om je oefeningen goed uit te kunnen voeren. Het is namelijk niet prettig om een te kleine ruimte te hebben, waarbij je uit moet kijken dat je de muren niet raakt.

Bron: Fitnesskoerier.nl

Tags:

No responses yet

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *